sobota, 22 marca 2014

Przecierki na koszyczkach - krótki kursik

Pierwszy raz przecierkowe koszyczki ujrzałam na czeskiej stronce , u czeskich koleżanek.
Zazwyczaj przecierki wykonywane są białą farbą na ciemniejszym tle. Choć i odwrotnie też można:)


Bądź co bądź na kolorowych koszyczkach też ładnie one wyglądają Miałam okazję się sama przekonać, wyplatając takie oto koszyczki  :



Efekt końcowy jest na prawdę imponujący.









W robieniu przecierków nie ma nic trudnego :)

Potrzebny jest nam dowolny koszyczek wypleciony z papierowej wikliny ( z rurek skręconych z gazet ) , pomalowany na dość ciemny -brązowy, fioletowy, szary lub grafitowy kolor.







Koszyczek powinien być pomalowany bardzo dokładnie tak, by niewidoczna była żadna biała szczelina ,żaden kolorowy zakamarek. Nie wygląda to fajnie , gdy w tych miejscach widać druk gazetowy.
Najłatwiej zakryć te niedoskonałości małym pędzelkiem poprawiając ówcześnie pomalowany koszyk.
Trzeba się czasami nadłubać, nie ma tak łatwo :)









Do przecierków będzie nam również potrzebna gąbka. U mnie najlepiej sprawdza się zwykły zmywak kuchenny.
Ale nie szorstką ,a gładką powierzchnią będziemy robić przecierki :)
Oraz biała farba akrylowa do drewna i metalu.

Nasz zmywak kuchenny lekko zamaczamy w farbie i  dociskamy do koszyczka  ,przecierając go wzdłuż splotu.






Ot i cała filozofia :)





A teraz UWAGI :
- koszyczek ,na którym będziemy robić przecierki musi być wyschnięty po wszelakich malowaniach czy poprawkach,
- warto swoje pierwsze przecierki wypróbować na jakimś innym, nieudanym koszyczku ,
- każda biała farba akrylowa jest inna. Różnią się one nie tylko firmą, ale i gęstością.
  Farba nie może być rzadka !Bo wtedy spłynie nam z koszyka,
- jeśli za mocno przyciśniemy gąbkę z białą farbką do koszyka , zamalujemy wówczas poprzedni, ciemniejszy kolor.
 -  przecierki należy robić delikatnie i z dużą uwagą. Robimy to szybkim,zdecydowanym ruchem.

Przecierki można robić nie tylko białą farbą. Świetnie sprawdzi się tu również złoty kolor , srebrny czy każdy inny :)







10 komentarzy:

  1. Ogrom koszyków. Są piękne. Chciałabym takie mieć. Mi starczyło zapału na ograniczoną ilość. Podziwiam i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podobają przecierkowe koszyki, muszę to zastosować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne są te Twoje koszyczki :) Jestem ich fanką :)))
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  4. Przecierki, gdzie mi się za nie zabierać... ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. na pewno skorzystam bardzo mi się podoba ta technika.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za wskazówki dawno to tego się przymierzałam teraz będzie mi łatwiej. piękne te twoje plecionki pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne te koszyczki, kiedyś może też spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kosze ze strony www.koszyki.net.pl wyglądają po prostu obłędnie. Warto na nie zwrócić uwagę.

    OdpowiedzUsuń